FAQ - Antwoorden op de meest gestelde vragen

De meest gestelde vragen

  1. Wat zijn de verzendkosten per bestelling?
  2. Wanneer zijn de verzendkosten gratis?
  3. Kan ik mijn bestelling op een ander afleveradres laten afleveren?
  4. Ik wil graag op rekening kopen. Kan dit?
  5. Kan ik een catalogus ontvangen per post?
  6. Wanneer kan ik een product bestellen?
  7. Heb ik garantie op het ontvangen product?
  8. Ik heb een verkeerd artikel ontvangen.
  9. Mijn bestelling is onvolledig, er ontbreekt een product.
  10. Ik krijg bericht dat mijn bestelling is vertraagd

De meest gestelde vragen

Let op: Indien u contact met ons opneemt, houdt u dan altijd uw ordernummer bij de hand. Dit bespoedigt het oplossen van uw vraag. Vragen en/of opmerkingen kunt u het beste via ons Contactformulier stellen.

1. Ik krijg bericht dat mijn bestelling is vertraagd

Wij doen altijd ons best om uw bestelling nog diezelfde dag te versturen. De reden waarom de vertraging soms langer dan een dag duurt is veelal beschikbaarheid van het product: met name levering van verse planten kunnen vanwege seizoensinvloeden wat vertraging oplopen. Dit houdt in dat u soms om de paar dagen een berichtje over uw vertraagde bestelling ontvangt. Uiteraard doen wij ons best uw bestelling zo snel als mogelijk aan u te versturen. Wij streven er naar vertraging tot een minimum te beperken!

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

2. Wat is de levertijd?

Heeft u bericht ontvangen dat uw bestelling is verstuurd, maar u heeft deze nog niet ontvangen?

Als uw bestelling per normale post is verstuurd, dan kan het enkele dagen duren voordat deze bij u aankomt. Helaas is er geen track&trace coder beschikbaar voor postzendingen. De bestelling wordt vanuit Nederland verstuurd. In Nederland en België wordt de bestelling in veel gevallen de volgende dag geleverd. Verzending naar andere landen duurt naar verwachting niet langer dan uiterlijk twee weken. Heeft u het adres gecontroleerd welke bij bestelling is opgegeven? Als deze juist is, dan wordt de bestelling uiteindelijk wel bezorgd. Neemt u contact met ons op als blijkt dat dit niet het geval is, of als u een fout in uw adres heeft gezien.

Als uw bestelling als pakket is verstuurd, dan heeft u een track & trace code ontvangen waarmee u de aflevering van uw pakket kunt volgen. Door onvoorziene omstandigheden kan er vertraging in aflevering ontstaan doordat er bijvoorbeeld iets mis is met het opgegeven adres. Controleert u deze altijd, en geef ons zo snel mogelijk de juiste adresgegevens door.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

3. Mijn bestelling is onvolledig, er ontbreekt een product.

Vanwege seizoensinvloeden komt het in een enkel geval voor dat een bepaald product uit uw bestelling wat later door ons verstuurd wordt. Dit heeft te maken met de 100% kwaliteitsgarantie welke wij aan u bieden. Een product verlaat ons magazijn alleen, als wij deze garantie met zekerheid kunnen geven.

U heeft uw bestelling ontvangen, maar deze is niet compleet? Helaas worden er bij ons ook wel eens fouten gemaakt, waarvoor onze excuses. Stuurt u ons dan een bericht met daarin de ontbrekende productcode, productnaam en hoeveelheid, dan sturen wij u deze zo snel als mogelijk na!

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

4. Ik heb een verkeerd artikel ontvangen.

U heeft uw bestelling ontvangen, maar u heeft een artikel ontvangen welke u niet besteld heeft. Uiteraard zullen wij u het door u bestelde artikel zo spoedig mogelijk nazenden. Het onjuist ontvangen artikel mag u behouden, dit ter compensatie voor het ongemak.

In een enkel geval kan het door u bestelde artikel niet meer geleverd worden. Wij proberen dan een zoveel mogelijk gelijkend alternatief voor u te vinden. In sommige gevallen nemen wij hierover contact met u op. In andere gevallen zullen wij u hierover op de pakbon informeren. Indien u zich niet kunt vinden in het toegestuurde alternatief, neemt u dan contact met ons op.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

5. Heb ik garantie op het ontvangen product?

Planten, bloembollen en tuinzaden zijn natuurproducten. Hier kan onverwachts altijd kwaliteitsverlies in optreden. Als bedrijf streven wij echter naar topkwaliteit en 100% tevreden klanten.

Algemeen beleid in de bloemen- en plantensector is dat er geen garantie op levende materialen wordt gegeven. Er zijn te veel factoren van invloed op het uiteindelijke resultaat, zodat het voor winkeliers onmogelijk is garantie te geven. Winkeliers worden hierin gesteund door de wet. Voor groenverkopers is er zelfs een uitzondering op de wet “kopen op afstand”. Deze uitzondering voorkomt dat ontevreden klanten hun producten terugsturen en de ondernemer verplicht is het geld te retourneren. Kortom: de onmogelijkheden van garantie bij levende have wordt in Nederland breed gedragen. Wij hanteren echter een ander beleid!

Ook wij vinden het lastig om garantie te geven. Toch bieden wij dit wel. Als u producten heeft besteld die bij aankomst niet goed blijken te zijn, wordt door ons een nieuw exemplaar toegestuurd. Bij planten is dit te zien aan het indrogen van de wortels. Bij bloembollen dienen de bollen nog hard te zijn. Stuurt u samen met uw klacht altijd een foto mee van het betreffende product. Zo zijn wij beter in staat uw klacht te beoordelen.

Op al het andere product dan planten, bloembollen en tuinzaden geldt gewoon fabrieksgarantie. Indien u niet tevreden bent over de aankoop, kunt u deze op uw eigen kosten aan ons retourneren. Meer informatie over retouren vindt u hier.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

6. Beschikbaarheid product: Ik wil een product bestellen, maar ik kan alleen een e-mailadres bij het product achterlaten. Wanneer kan ik een product bestellen?

Doordat wij veel seizoensgebonden producten verkopen, kunt u niet ons hele assortiment het hele jaar door bestellen. Indien een product niet beschikbaar is, is deze niet bestelbaar, kunt u deze dus ook niet in het winkelmandje plaatsen. Wel kunt u uw e-mailadres bij het product achterlaten, zodat u een berichtje van ons krijgt wanneer het product weer bestelbaar is.

Voorjaarsbloeiers zoals tulpen, narcissen, krokussen, sneeuwklokjes, hyacinten, alliums, …, kunt u in het najaar bestellen, deze dienen ook in het najaar geplant te worden en bloeien in het daarop volgende voorjaar.

Zomerbollen als gladiolen, dahlia's, canna's, calla's, freesia's. …, kunt u in het voorjaar bestellen, deze dienen ook in het voorjaar, na de nachtvorst periode, geplant te worden, en bloeien in de daaropvolgende zomer.

Tuinzaden en overig assortiment zijn het gehele jaar door te bestellen.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

7. Waar kan ik mijn klantgegevens terugvinden?

Het is helaas niet mogelijk een account aan te maken. Bij iedere bestelling dient u dus opnieuw uw gegevens in te geven. Wij kunnen u uiteraard wel informeren over uw verkoophistorie, neemt u daarvoor contact met ons op.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

8. Kan ik een catalogus ontvangen per post?

Wij beschikken niet over een papieren catalogus. Ons hele assortiment kunt u bekijken via de website.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

9. Ik heb een grote bestelling, kan ik korting krijgen?

Neemt u bij grote bestelhoeveelheden contact met ons op. Wij kunnen dan bepalen of er een kortingspercentage van toepassing is op de bestelling.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

10. Waar kan ik mij aanmelden op de nieuwsbrief?

Op de Homepage kunt u uw e-mailadres achterlaten, zodat wij u onze wekelijks terugkerende nieuwsbrief kunnen toesturen. Als dank krijgt u dan een kortingscode welke recht geeft op 5% korting op uw bestelling. Deze kortingscode wordt u per mail toegestuurd.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

11. Waar kan ik mij afmelden op de nieuwsbrief?

Uiteraard vinden wij uw afmelding erg jammer. Aan de onderzijde van elke nieuwsbrief is een link vermeld, waar u uw e-mailadres voor afmelding kunt achterlaten.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

12. Stuurt u de bestelling ook naar landen als: Martinique, La Réunion, Nieuw Caledonie, Canada, Amerika?

Helaas versturen wij geen bestellingen naar bovengenoemde landen.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

13. Wat zijn de verzendkosten per bestelling?

Afhankelijk van de webshop kunt u de Verzendkosten per land raadplegen op onze informatiepagina over Verzending & Retouren.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

14. Wanneer zijn de verzendkosten gratis?

Afhankelijk van de webshop kunt u het orderbedrag voor gratis verzendkosten raadplegen op onze informatiepagina over Verzending & Retouren.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

15. Via welke pakketdienst wordt mijn pakket verzonden?

Voor het versturen van uw bestelling maken wij gebruik van PostNL. Dit betekent dat uw bestelling in Nederland door PostNL wordt bezorgd, in het buitenland wordt uw bestelling overgedragen aan een andere pakketdienst, net welke voor PostNL de meest gunstige partner is. Hier kunnen wij helaas geen invloed op uitoefenen.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

16. Ik wil mijn bestelling op een ander afleveradres laten afleveren. Waar kan ik dat aangeven?

Soms komt het voor dat uw factuuradres afwijkt van het afleveradres. U kunt een afwijkend afleveradres ingeven in het opmerkingenveld tijdens uw bestelling. Of geeft u deze per email aan ons door.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

17. Ik wil graag mijn bestelling afhalen, kan dat?

Wij versturen alle bestellingen vanuit Nederland met PostNL. Afleveringen in Nederland kunnen indien gewenst bij een afhaallocatie van PostNL worden opgehaald, zelfs al vanaf 8.30 uur in de ochtend. Neemt u contact met ons op als u dit op prijs stelt. Afhaling bij ons magazijn behoort niet tot de mogelijkheden.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

18. Kan ik de bestelde producten ook personaliseren?

Wij hebben een selectie zaden en bloembollen welke wij voor u kunnen personaliseren, ook bij lagere hoeveelheden. Het betreft bij lagere aantallen altijd een zwart / wit bedrukking. Voor hoeveelheden boven de 2000 stuks is bedrukking in kleur ook mogelijk. Neemt u contact met ons op om de collectie met u door te nemen.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

19. Waar kan ik plantinstructies nalezen?

Voor de meest verkochte producten hebben wij op de site een uitgebreide plantinstructie pagina. Kijkt u hiervoor in de volgende link: plantinstructies

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

20. Ik wil graag mijn bestelling betalen, hoe kan ik dit doen?

U kunt uw bestelling online betalen (Ideal, Paypal, Credit Card, ...) of per bankoverschrijving. Tijdens uw bestelling kunt u aangeven welke voorkeur van betalen u heeft. De online betalingen worden geregistreerd door onze financiele partner Doc Data. In een enkel geval kan het voorkomen dat de bevestiging van ontvangst van uw betaling enkele dagen onderweg is. Neem contact met ons op als u zeker weet dat de betaling gedaan is, maar u hier geen bevestiging van heeft ontvangen. Het sturen van een betaalbewijs en/of Pid nummer kan ons helpen uw betaling op te sporen.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

21. Na het afronden van mijn bestelling kom ik terug in de webshop, maar mijn winkelwagentje is leeg, waarde €/GBP 0,00. Is mijn bestelling wel goed doorgekomen?

Maakt u zich geen zorgen! Uw bestelling is bij ons binnengekomen, en wordt in behandeling genomen zodra uw betaling is ontvangen.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

22. Ik wil graag een factuur met BTW specificatie van uw ontvangen, kan dit?

Indien u vooraf al weet dat u een BTW gespecificeerde factuur nodig heeft, dan kunt u dit het beste vooraf bij ons aangeven. Wij zorgen er dan voor dat u deze per mail van ons ontvangt. Standaard worden de bedragen incl. BTW weergegeven op de factuur/pakbon.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

23. Ik wil graag op rekening kopen. Kan dit?

Indien u een bestelling vanuit een Nederlands bedrijf plaatst, kunt u ook op rekening bestellen. Neemt u daarvoor contact met ons op.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

24. Kunt u ook zaden leveren in kiloverpakking of in nog grotere hoeveelheden?

Wij richten ons met verkoop voornamelijk op de consumentenmarkt. Dit houdt in dat wij over het algemeen zaden in kleinverpakking verkopen. Van een enkele zadensoort hebben wij ook een kiloverpakking beschikbaar.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

25. Hoe groot zijn de planten als ik deze binnenkrijg?

De diameter van de pot varieert tussen de 9 cm en 13 cm in doorsnede. Dit is afhankelijk van het beschikbare aanbod. De plant wordt aan u geleverd in een speciale beschermende verpakking van ongeveer 10x10x30 cm groot. De daadwerkelijke hoogte van de plant zelf varieert gedurende het seizoen.

Dit beantwoord mijn vraag niet - contact opnemen

FAQ related to our wholesale seeds

FAQ

FAQ

Zaden Kopen Online review Rating: 4.5 out of 5 based on 887 reviews.